Blog - Henry Schein

Een retourzending regelen doe je zo

Geschreven door Henry Schein | 23-jan-2018 16:24:00

Uw bestelling wordt bij ons met de grootste zorg verpakt en verstuurd. Heeft u bij de levering van uw bestelling toch één of meerdere items dat u graag wilt terugsturen? Volg dan onze 4 stappen hieronder zodat u probleemloos uw retourzending kunt klaarmaken voor vertrek.

1. Aanvraag retour

Zodra u weet welke artikelen u graag wilt terugsturen neemt u contact met ons op zodat uw retourzending kan worden aangevraagd. U kunt ons hiervoor steeds bereiken op het telefoonnummer +32(0)2 257 40 50.

Om u zo goed mogelijk te helpen wordt u eerst gevraagd om uw taalcode in te toetsten. Voor Nederlands drukt u op 1, voor Frans drukt u op 2. Bij het volgende keuzemenu drukt u vervolgens op 1 om een medewerker te spreken en uw retour aan te vragen. Hiervoor houdt u best uw bestelnummer of bestelbon bij de hand.

2. Ophalen van de zending

Nadat uw retourzending bij ons is aangegeven zorgen wij ervoor dat een GLS-koerier uw pakket komt ophalen. Wanneer uw pakket wordt meegenomen is het echter belangrijk om het bewijs van de GLS-koerier goed te bewaren. Op deze manier kunnen we steeds een goede opvolging garanderen.

3. Originele verpakking

Bij het klaarmaken van uw pakket voor verzending raden wij u aan om steeds de originele verpakking te gebruiken. Zo wordt beschadiging tijdens het transport vermeden. Het is namelijk belangrijk dat het product in goede staat terug bij ons wordt afgeleverd. Op deze manier kunnen wij het product terugnemen en ontvangt u een correcte creditering.

4. Creditnota versturen

Zodra uw retourzending bij ons wordt afgeleverd wordt er een creditnota opgesteld. U kan één of meerdere producten tot uiterlijk 6 maanden na besteldatum retourneren. Stuur u de goederen binnen de maand terug, dan krijgt u van ons een volledige vergoeding. Bij producten die langer dan een maand geleden werden geplaatst hanteren we een vergoeding van 90% op de factuurprijs. 

UITZONDERING

Om onze strenge kwaliteitsnormen te respecteren kunnen wij helaas geen goederen terugnemen met een vervaldatum binnen de 6 maanden wanneer wij uw retour in ontvangst nemen. Wij danken u alvast voor uw begrip hiervoor.